Saturday, August 13, 2005

kenangan...

di saat tadi,
ku merenung pada kehidupan,
ku terkenang peristiwa lalu,
kenangan pahit dan manis,
kesedihan dan ke gembiraan,
semuanya terlintas di fikiran...
di saat ini,
ku kesepian,
ku tertanya-tanya,
ke mana perginya teman-temanku?
ke mana hilangnya mereka?
aku dilupakan...
di zaman sekolah,
mereka telah mencipta kenangan,
kini,mereka meninggalkan keperitan padaku,
aku berfikir sejenak,
mengapa harus aku kesepian?
mengapa harus aku menunggu mereka?
sudah menjadi adat dunia,
kawan makan kawan,
sudah menjadi adat dunia,
kawan membawa penderitaan,
sudah menjadi adat dunia,
kawan mencipta kesunyian,
jadi,apa guna aku menanti kepulangan mereka?
tetapi,kenangan kita bersama,
akan ku semadikan disini,
di dalam hatiku yang sepi ini...

this poems goes to my frenz...
-created on 11th August 2005-

No comments: