Saturday, July 23, 2005

-Bunuh Diri-

Aku berdiri di hujung bukit,
Aku berfikir panjang,
Apa aku ini binatang untuk diperlakukan begini?
Sedangkan binatang pun mendapat layanan baik...
Masalah,Masalah,Masalah..
Itu saja yang ada di dalam hidupku,
Aku tidak mempunyai harta,
Aku akan kehilangan keluargaku suatu ketika nanti,
Jadi,apa guna aku berada di dunia?
Untuk melihat keperitan?
Untuk merasai kesakitan?
Setelah itu,
Aku mengangkat sebelah kakiku ke hadapan,
Lalu angin kencang meniup diriku dari depan,
Dan seketika itu,
Aku dibayangi kenangan-kenangan manis bersama keluargaku,
Dan ketika itulah,
Aku sedar apa yang bakal aku lakukan,
YA ALLAH...Aku menjerit,
Lalu aku mengundur dan rebah ke bumi yang nyata ini,
Aku berkata,
Walau seteruk mana sekalipun hidup ini,dunia ini,
Semua ini,tetap kurniaan Allah,
Dan Allah itu Maha Segalanya,
Maka saat itu,
Aku tersedar,
Aku dibuai mimpi ngeri yang benar...

-created by [princess nathra]-
-on 22 July 2005-

No comments: